KÄNGURU on maailma populaarseim matemaatikavõistlus, mille eesmärgiks on mänguliste ülesannete kaudu populariseerida matemaatikat. Võistlusel osalevad õpilased kuues vanuserühmas 1.-12. klassini, kui kool on avaldanud eelnevalt soovi oma õpilastega võistlusest osa võtta. Ülesannete lahendamiseks on aega 1 tund ja 15 min. Tulemuste arvestust peetakse õpilaste kohta individuaalselt. Võistlus toimub igal aastal märtsi kolmandal neljapäeval. Vaata ka eelmisi Känguru võistlusi:
Kes jagab, see võidab
Jaagup Kirme
Emal ja pojal peres Känguru
parajasti alanud on mäng urus.
Nimelt laudlina peale üheksa kommi veereb
ja kommide võtmiseks mängijail on reegel:
vali, kas võtad ühe või hoopis kaks võtad –
seejärel teine valima ja võtma tõttab.
Kes jääb viimase kommi võtjaks,
saab lõpus kogu mängu võitjaks!
Iga kord poeg (nooremana) alustab
ja võidu peale lootused panustab,
kuid iga kord, kui kommid lauale laotab,
emale ikka ja jälle kindlalt kaotab.
Saladusi perel pole
ja ema võit kindel ole:
„Kui võtad ühe, siis võtan kaks,
kui valid kaks, siis võtta mul üks.
Nii vähemaks kolm kommi alati jääb
ja viimane neist kolmest minule jääb!
Aga üheksa on ju lihtsalt kolmikuid kolm
ning viimaks võimalus viimase võtta mul on.“
„Aga,“ küsib see tõeterasid kompav poeg,
kel täna põue sisse üks uus mõte poeb,
„kas tõesti alustamine nii vähe loeb?“
Poeg jätkas, saades võitmise mõõtjaks:
„Kas mu süda võidurõõmust rõkkaks,
kui me üks, kaks või kolm kommi võtaks?“
Ema, kes kommid koristanud linalt:
„Proovime homme, siis arvan küll mina,
et alati võidaks, kui oskad, sina!“
Kuidas kängurupoeg mängu alati võidab homme?
Ja mis juhtub, kui komme üheksa asemel kümme?