Autor:
Jaanus Sepp

IT-õpikoda Noored Koodi

IT-õpikoda Noored Koodi on suunatud 6.–9. klassi õpilastele eesmärgiga õpetada noori mängude loomise kaudu programmeerima.

Õpikoda tellitakse kooli, huvikooli või piirkondlikku keskusesse (edaspidi „kooli“), kus on vähemalt 20 ja kuni 30 motiveeritud noort. Kui õpikoda on tellimuse kinnitanud, siis külastatakse igat gruppi viis korda nädalase või kahenädalase intervalliga.

Esimene õppepäev - õpitakse programmeerimise põhitõdesid ja programmeeritakse esimesed lihtsamad arvutimängud.
Teine õppepäev - jätkatakse põhitõdede õppimisega ning rakendatakse õpitut mängude arendamisega.
Kolmas õppepäev - omandatakse mängude loomise põhimõtteid ja luuakse esimene keerulisema loogikaga mäng.
Neljas õppepäev - algab häkaton, kus õpilased mõtlevad välja enda mängu idee, esitavad selle ning seejärel hakkavad selle arendamise kallal tööle.
Viies õppepäev - õpilased lõpetavad oma mängu arendamise, esitavad seda teistele ning mängivad teiste tehtud mänge.

Õppeaasta alguses toimus Microsoft Teams infotund, milles tutvustati programmi võimalusi.

Vaata järele

IT-õpikoja koolid 2023/2024. õppeaastal:

  • Haanja kool
  • Häädemeeste Keskkool
  • Kohila Mõisakool
  • Kohtla-Järve Maleva Põhikool
  • Lodijärve Kool
  • Maardu Gümnaasium
  • Roosna-Alliku Põhikool
  • Tallinna Mustamäe Humanitaargümnaasium
  • Tilsi Põhikool
  • Vääna Mõisakool
  • Väätsa Kool

Õpikoda on koolile tasuta, ent kooli poolt ootame:

*ruume õpikoja läbiviimiseks (ei pea olema arvutiklass),
*kohapealset organiseerimist (sh koostööd teiste koolidega) ja rühmade regulaarset täituvuse tagamist,
*osalevate õpilaste registreerimist Tartu Ülikooli õppeinfosüsteemis.

Ühe õppepäeva pikkus on 4 tundi. Õpilased, kes on osalenud vähemalt neljal õppepäeval ja programmeerinud nõuetekohase mängu, saavad Tartu Ülikooli tunnistuse.

Õpet korraldavad Tartu Ülikooli IT-tudengid, kes on saanud kogemusi 2017–2020. aastal teostatud Teeme+ projektis „Noored koodi“.

Kas leidsite vajaliku informatsiooni? *
Aitäh tagasiside eest!