Eile selgusid Euroopa parimad õpilastest geograafiatundjad

18.–21. juunini toimunud virtuaalselt Euroopa geograafiaolümpiaadilt tõid Eesti õpilased koju kaheksa medalit. Nagu eelmiselgi aastal, korraldas olümpiaadi Belgradi Andekate Noorte Piirkondlik Keskus mitme sponsori toel.

Euroopa geograafiaolümpiaad on võrdlemisi noor ja see on kasvanud välja 2015. aastal alguse saanud Balkanimaade geograafiaolümpiaadist. Olümpiaadil osales tänavu 148 õpilast 14 riigist (Aserbaidžaan, Bosnia ja Hertsegoviina, Bulgaaria, Eesti, Kasahstan, Leedu, Läti, Serbia, Sloveenia, Tšehhi, Türgi, Türkmenistan, Valgevene ja Venemaa). Võistles kaks vanuserühma: 12–15-aastased juuniorid ja 16–19-aastased seeniorid. Mõlemas vanuserühmas võis osaleda kuni kaheksa noort igast riigist.

Eesti juunioride võistkonda kuulusid Karl-Erik Volberg Sütevaka Humanitaargümnaasiumist, Bronislav Shatil Narva Keeltelütseumist, Katarina Jaska Tallinna Reaalkoolist, Ats-Artur Ploomipuu Ülenurme Gümnaasiumist, Helena Rull Tartu Tamme Koolist, Tuuli Hanson Kalamaja Põhikoolist ja Kristjan Klein Gustav Adolfi Gümnaasiumist. Seenioreid esindasid Mattias Kerge Läänemaa Ühisgümnaasiumist, Mikk Rooden ja Oliver Mõttus Miina Härma Gümnaasiumist, Endrik Einberg, Liisa Pata ja Ulla Inger Veri Tallinna Reaalkoolist, Marten Jaani Saue Gümnaasiumist ning Rasmus Ründva Gustav Adolfi Gümnaasiumist.

Tublid geograafiaalased teadmised tõid kuldmedali Karl-Erik Volbergile, Mattias Kergele ja Mikk Roodenile. Hõbemedali pälvisid Katarina Jaska ja Marten Jaani. Pronksmedali väärilise tulemuse saavutasid Tuuli Hanson, Kristjan Klein ja Oliver Mõttus.

Täielikud tulemused

Võistlusprogramm toimus Microsoft Teamsi keskkonnas ning koosnes 45-minutilisest praktilisest tööst, 20-minutilisest valikvastustega multimeediatestist ja 1,5-tunnisest kirjalikust tööst. Küsimused koostas ja õpilaste sooritust hindas peamiselt serblastest koosnev žürii. Eesti noorte arvates olid küsimused küllaltki lihtsad.

Olümpiaadi juurde kuulus ka virtuaalne kultuuriprogramm. Avatseremoonia tarvis pidi iga võistleja saatma 30-sekundilise enesetutvustusvideo. Kultuuriõhtul tutvustasid osalejad video vahendusel oma riigi kultuuri. Lisaks koostasid mõlemad vanuserühmad postrid koroonapandeemia mõju kohta turismile. Postriesitlusi kuulasid ja küsimusi esitasid kaks Belgradi tudengit. Kultuurivideote poolt võis igaüks hääletada nii palju kui süda lustis. Tulemused kuulutati välja auhinnatseremoonial.

Eesti võistkonna juhendaja Anu Printsmanni sõnul on serblastel arenguruumi nii korralduse kui ka netiketi poole pealt. Nimelt esines olümpiaadi ajal nii mõnigi tehniline ja korralduslik viperus. „Kokkuvõttes võib aga öelda, et segasel ja raskel ajal saadud rahvusvaheline kogemus on siiski väärtuslik,“ lisas Printsmann.

Järgmisena ootab tublisid geograafiahuvilisi noori ees Balti geograafiaolümpiaad, mis toimub sedakorda Suwałkis Poolas.
Eesti õpilaste osalemist rahvusvahelistel võistlustel rahastab Haridus- ja Teadusministeerium ning korraldab Tartu Ülikooli teaduskool.

Lisateave: Anu Printsmann, Eesti võistkonna juhendaja, Tallinna Ülikooli humanitaarteaduste instituudi maastiku ja kultuuri keskuse teadur, 5347 1524, anu.printsmann@tlu.ee

Programmi „Talendid Tartusse!“ 2023/2024. õppeaasta avamine.

Talendikad esmakursuslased alustasid Tartu Ülikoolis uut õppeaastat

Sügisesel orienteerumisel saab avastada lugusid Toomemäe minevikust.

Sügisesel orienteerumisel saab avastada lugusid Toomemäe minevikust

Tartu Ülikool, arvutikasutaja

Välisveebi menüüvaade ja otsing on saanud uue välimuse