Koolitus uurimistöid juhendavatele õpetajatele

Tartu Ülikooli teaduskoolis on välja töötatud uus metoodika uurimistööde kollegiaalseks juhendamiseks. Selle tutvustamiseks viiakse märtsist aprillini lõpuni õpetajate seas läbi koolitus „Rühmauurimuse juhendamise metoodika“.

Uurimistöö kirjutamisest on siiani levinud arvamus, et see on õpilase ja teda suunava õpetaja kahepoolne ühistöö kaante vahele köidetava tekstitöö nimel. Iga gümnaasiumiastme õpilasele individuaalne lähenemine tähendab õpetaja jaoks üsna suurt lisakoormust ja ajakulu, kuna õpilasi on paratamatult enam kui õpetajaid. Miks mitte püüda koondada uurimistööd kirjutavad õpilased kokku ja juhendada neid rühmatöö vormis?

Koolituse vedaja, TÜ teaduskooli uuringute assistent Viktoria Neborjakina leiab, et uurimistööde juhendamine rühmatöö vormis on võimalik ja otstarbekas, sest võimaldab optimeerida ajakasutust ilma tööde kvaliteeti kaotamata. Heaks kinnituseks sellele on eelmisel aastal Teaduskoolis läbi viidud õpilastele mõeldud pilootkursus „Teaduse õpikoda“. Selle käigus rakendati uurimistööd kirjutavate õpilaste seas rühmatöö metoodikat, et aidata õpilastel sõnastada uurimisprobleemi, jõukohaseid uurimisküsimusi, õpetada allikate otsimist ning katsetada andmetöötlemise meetodeid. Kokkuvõttes olid tulemused üllatavalt head. Nii sõnastati uurimisprobleem tunduvalt kiiremini, kui iga õpialast eraldi juhendades. Õpilased said ühiselt töötades oluliselt teadlikumaks, mida kujutab endast uurimistöö kirjutamine ja suutsid edasi töötada juba iseseisvalt.“ Sama kogemust tahamegi veebruaris algava koolituse käigus õpetajatega jagada, et nad saaksid seda oma koolides rakendada,“ selgitab Neborjakina.

Õpetajatele koolituse pakkumine pole Teaduskooli jaoks midagi uut.  TÜ teaduskooli direktor Viire Sepp ei kahtle, et õpetajad tunnevad rühmauuringu juhendamise metoodikast puudust ja võtavad selle hästi vastu. „Teaduskool on pakkunud ja püüab edaspidigi pakkuda õpilaste koolitamisega paralleelselt spetsiifilist täienduskoolitust õpetajatele, kes töötavad andekate õpilastega üldhariduskoolides, - nii andekuse kui haridusliku erivajaduse alase pedagoogilis-psühholoogilise kui ka ainealase kompetentsuse tõstmiseks,“ selgitab Sepp.

Õpetajatele mõeldud koolitus toimub 3.märtsist kuni 30.aprillini. Koolituse raames viiakse läbi neli 8-tunnist koolituspäeva, mis toimuvad Tartus. Lisaks sellele on kursusel e-õppe tugi, kuhu pannakse materjale ning kus osalejad saavad pidevalt suhelda õppejõududega ja omavahel.

Koolitust viivad läbi Jüri Ginter (PhD), Viktoria Neborjakina (MSc) ja Ly Sõõrd (MSc).

Koolitusele oodatakse osalema nii üksikuid õpetajaid kui ka koole kollektiiviga.

Koolitusel osalemiseks on vajalik eelnev registreerimine. Registreeruda saab kuni 26.veebruarini veebilehelt: http://www.teaduskool.ut.ee/et/oppetoooppetoo/kursused-opetajatele

Samast kohast leiab kogu vajamineva info koolituse kohta.

Lisainfo: Viktoria Neborjakina, 7376117, viktoria.neborjakina@ut.ee

Programmi „Talendid Tartusse!“ 2023/2024. õppeaasta avamine.

Talendikad esmakursuslased alustasid Tartu Ülikoolis uut õppeaastat

Sügisesel orienteerumisel saab avastada lugusid Toomemäe minevikust.

Sügisesel orienteerumisel saab avastada lugusid Toomemäe minevikust

Tartu Ülikool, arvutikasutaja

Välisveebi menüüvaade ja otsing on saanud uue välimuse