„Kuubik“ tõmbab tublisid õpilasi põnevate ülesannetega

Matemaatikavõistlusel „Kuubik“ osalenud õpilased peavad huvitavate matemaatikaülesannete lahendamist heaks ajaviiteks. Neid ei morjenda suur ülesannete hulk ega nende lahendamisele kuluv aeg.

„Kuubik“ on neljas voorus toimuv 3.-6. klassi õpilastele mõeldud matemaatikavõistlus. Ehkki „Kuubiku“ juures on võistlusmoment oluline, pole see siiski esmatähtis. Võistluse läbiviija, TÜ teaduskooli matemaatik Maksim Ivanov peab heast kohast tähtsamaks osavõttu ja matemaatikaülesannete lahendamise nautimist. „Kuubikule“ formaati valides on just sellega arvestatud, et igaüks võib võistlusega liituda, kui ta seda tahab, ja pooleli jätta, kui tal enam pole aega või ei jaksa ülesandeid lahendada.

Õpilased, kes osalesid võistluse kõigis voorudes, pidid lahendama kokku 150 ülesannet. „Seda on tegelikult päris palju ja lahendamisele kulunud aeg võis olla ka päris suur,“ hindab Maksim Ivanov, lisades: „Need õpilased, kes viitsivad selle tee algusest lõpuni ette võtta, on ikka eriliselt tublid.“ Mis ikkagi motiveerib õpilasi kulutama oma niigi nappi aega matemaatikaülesannete lahendamisele? Ega õiget vastust ei teagi, kuid võimaliku vihje annab ehk ühe õpilase lahenduslehe lõppu kirjutatud kommentaar: „Minu meelest olid väga lahedad ülesanded. Tahan samasuguseid ka koolitunnis õppida!“. Kui nüüd panna kokku huvitavad ülesanded ja tublid õpilased, siis tulemuseks ongi see, et ülesannete lahendamine läheb lenneldes ning kahju on, kui need otsa saavad.

Veel mõned „Kuubikul“ osalenud õpilaste mõtted võistluse kohta.

  • Ülesanded olid küll rasked, kuid neid oli hea nokitseda. Ootan põnevusega juba uusi ülesandeid.
  • Nii ägedad ja nii kavalate nippidega!
  • Väga lahe oli nuputada, pidi ainult palju mõtlema.
  • Mida voor edasi, seda lihtsamaks läheb.

Selle aasta „Kuubiku“ võistlusest võttis osa 439 õpilast 94 Eesti koolist. Kõige arvukamalt osalejaid oli 6. klassist (130), neile järgnesid 3. klass (108), 5. klass (98) ja 4. klass (82). 21 õpilast osales vanusrühma väliselt kas noorematest või vanematest klassidest. Kõigi voorude kokkuvõttes vähemalt 50 punkti kogunud õpilaste seas oli taas kõige enam 6. klassi õpilasi (74), 5. klassi õpilasi oli 50.  Väga tublid olid ka 3. ja 4. klassi õpilased, kellest vähemalt 50 punkti kogusid vastavalt 34 ja 31 last.   

Kõikides voorudes kogutud punktide koondtulemuse põhjal osutus 2014/15. õppeaasta „Kuubiku“ võitjaks Andres Alumets Sauga Põhikooli 6. klassist, kes lahendas õigesti 148 ülesannet, kogudes 205,83 punkti. 

Teise tulemuse saavutas Diana Šramova Tartu Aleksander Puškini Kooli 6. klassist 148 õige vastusega, mis andsid 205,58 punkti.

Üldjärjestuses kolmas, kuid 5. klassi õpilaste arvestuses parim, oli Oliver Tennisberg Tartu Miina Härma Gümnaasiumi 5. klassist, kes lahendas õigesti 147 ülesannet, kogudes 203,92 punkti.

3. kassi õpilaste arvestuses oli parim Ardi Raag Tallinna Reaalkoolist, kes oli üldkokkuvõttes kaheksas 191,68 punktiga.

4. klassi õpilaste arvestuses oli parim Kristian Tsassovskihh Narva Soldino Gümnaasiumist, saavutades üldkokkuvõttes 9. koha 191,23 punktiga.

Lisaks kõigi osavõtjate tunnustamisele tubli töö eest saadetakse võistluse 50 parimale kodukooli diplomid ja auhinnad.

Võistluse koondtulemused leiab „Kuubiku“ kodulehelt http://www.teaduskool.ut.ee/et/ainevoistlused/kuubik

„Kuubiku“ läbiviimist toetas TÜ teaduskool.

      

Lisainfo: Maksim Ivanov (TÜ teaduskooli matemaatika peaspetsialist), e-post: maksim.ivanov@ut.ee

Teate edastas: Marek Järvik (TÜ teaduskooli kommunikatsioonijuht), e-post: marek.jarvik@ut.ee

Programmi „Talendid Tartusse!“ 2023/2024. õppeaasta avamine.

Talendikad esmakursuslased alustasid Tartu Ülikoolis uut õppeaastat

Sügisesel orienteerumisel saab avastada lugusid Toomemäe minevikust.

Sügisesel orienteerumisel saab avastada lugusid Toomemäe minevikust

Tartu Ülikool, arvutikasutaja

Välisveebi menüüvaade ja otsing on saanud uue välimuse