Rahvusvahelisel emakeelepäeval, 21. veebruaril toimus neljandat aastat järjest 5.–8. klasside õpilastele suunatud veebipõhine lingvistikaviktoriin Kiil. Keeleteadusega seotud küsimuste kallal nuputas sel korral 1158 huvilist üle Eesti.
Pooletunnise võistluse käigus lahendati 17 ülesannet erinevate keelenähtuste ning keelte kohta. Keeltest olid võistlusel esindatud vepsa, läti, portugali, slovaki, egiptuse, aga ka meie jaoks eksootilised lakota, setswana, bengali ja kokota. Ülesanded jagunesid kolme raskusastmesse: viis lihtsamat andsid igaüks 2 punkti, seitse keskmise raskusastmega ülesannet 3 punkti ja viis keerukamat 4 punkti. Valede vastuste eest punkte maha ei võetud.
Tänavu oli üheks keerulisemaks Botswanas kõneldava setswana keele ülesanne. Lahendajad pidid taipama, et selles keeles on võimalik sõna algushäälikute järgi aimata sõna tähendust. „Näiteks mo- sõna algul vihjab, et tegemist on millegi piklikuga, le- aga tähistab ümaraid asju,“ selgitab Tartu Ülikooli keeleteadlane Külli Prillop. Õige lahenduseni jõudis viiendik osalenuist. Üks lihtsamaid (õigeid vastuseid 67%) oli küsimus, kus pidi otsustama, millist värvi tähistavad bulgaaria kafjáv, suahiili kahawia, türgi kahverengi, kreeka kafé.
Võistluse parima tulemuse saavutas 15 õige vastusega 43 punkti saanud Pärnu Mai Kooli 7. klassi õpilane Andreas Aus. Koondarvestuses jäid teisele ja kolmandale kohale samuti 7. klassi õpilased: Ekke Kusta Saar Tartu Waldorfgümnaasiumist (41 punkti) ja Markus Vurm Tartu Kivilinna Koolist (40 punkti). Eraldi klasside koondtulemused on avaldatud teaduskooli e-õppekeskuse lehel.
Tartu Ülikooli teaduskooli viktoriinide keskkonda sisse logides näeb iga õpilane Kiilil kogutud punkte ning võistlusel saavutatud kohta kõikide klasside üldarvestuses.
2023. aasta Kiili ülesannete komplekti panid kokku Tartu Ülikooli keeleteadlased Miina Norvik ja Külli Prillop. Oma panuse andis ka Hugo Treffneri Gümnaasiumi 12. klassi õpilane Rando Lukk. Võistlust korraldas Tartu Ülikooli teaduskool koos Tartu Ülikooli eesti ja üldkeeleteaduse instituudiga.